Warning: Trying to access array offset on false in /data01/virt3684/domeenid/www.orangetime.ee/htdocs/wp-content/themes/vavo/theme-admin/functions/theme-custom-styling.php on line 23

Warning: Trying to access array offset on false in /data01/virt3684/domeenid/www.orangetime.ee/htdocs/wp-content/themes/vavo/theme-admin/functions/theme-custom-styling.php on line 26
15 aastat nälga - Orangetime I Üritusturundusagentuur Orangetime Event

Orangetime – 15 aastat nälga

Algus läbi uuestisünni.

Orangetime sai alguse 2003. aasta hiliskevadel ühes Tallinna Ravi tänava kontoris. Selles kontoris oli just oma kuulsusetu lõpu leidnud üritusturundusagentuur Proevent Marketing. Sellest agentuurist saigi omamoodi lähtekoht uuele.

Ristiema õnnelik sekkumine.

Esimene inimene, kes uuele agentuurile oma usaldava käe ulatas, oli Piret Mürk-Dubout, kes toona Eesti Telefoni turundust juhtis. Nii sattusimegi ootamatult istuma sama laua taga Eesti Telefoni juhtide ning reklaamigurudega agentuurist Division ning planeerima Eesti Telefoni muutumist Elioniks. Meile usaldati suurklientidele ja partneritele mõeldud tutvustusürituse loomine, mis ka Stockmanni parkimismaja viimastel korrustel teoks sai.

Asutajad ja esimesed kliendid.

Esimestel aastatel oli Orangetime sisuliselt firma Luud, Kinnas & Tõruke. Sest just Luud, Hardi ja Inge asutajatena seda agentuuri pidasid.

Esimestest aastatest meenuvad praegu peamiselt suured suvepäevad ja uhked jõulupeod. Klientidena tulevad kohe meelde Kesko Food (mäletate kauplusi nimega Citymarket ja SuperNetto?), Connecto/Eltel, Merko, ABB; hiljem lisandusid ka Selver ja paljud teised.

Veel üks õnnestunud lahendus.

Stardipakult edukalt minema saanud ja oma koha leidnuna hakkasime märkama probleeme, mis turu arengut takistasid ning noorusliku entusiasmiga asusime neid osaliselt ka lahendama. Nii sündis 2004. aastal koos Soome juhtiva esitlustehnikafirmaga kvaliteetseid videolahendusi pakkuv RGB Baltic. Tuleb tõdeda, et kvaliteetseid videolahendusi suutsime pakkuda suuresti vaid oma vaimusilmas, sisuline ja tehniline suutlikkus jäid tahtele toona kõvasti alla. Õnneks leidis toona RGB-d tüürinud Tauno Antsmäe üles Marko Erlachi ning koos Peeter Randväliga on nad meie toonase unistuse rohkem kui kuhjaga täita suutnud. Siiani, kui näen linnas RGB logoga autot sõitmas (ja neid autosid on juba palju-palju), poeb südamesse soe tunne.

Kliente tuleb juurde ja võtame ette uued väljakutsed.

Selle sajandi esimese kümnendi keskel keris käima suur majandusbuum ja hoo sai sisse ülerahvaline tarbimispidu. Meie klientide hulka tekkisid Coca-Cola, Swedbank,  Philip Morris, Microsoft, Lexus… Kas pole uskumatu, et me oleme siiani nende kõikidega koos ja töötame päev päeva järel ühiste eesmärkide nimel! Ennekõike just Hansapanga (tänapäeval siis Swedbank) projektid viisid meid üha sagedamini ka Eesti välja ja teed Läti ning Leedu aladele pole võõraks jäänud tänaseni. Õige kiiresti hakkasime seal käima ka Lexuse asjus.

Majandusbuumi harjal tekkis meil ambitsioon aidata järjele ka Eesti messiäri. Buumile järgnenud vabalangus tegi sellele lootusele kiire ja valusa lõpu, kuid 2006. aasta suurt autonäitust Motorex on põhjust siiani kõigil suure õnnestumisena mäletada. Elukogemusi tuli selle käigus rohkem kui iial oleks osanud arvata: muuhulgas tuli rinda pista suurekaliibriliste hästilõhnastatud aferistidega ning neile kena kopikas koolirahagi ära maksta. Näituseäri helgemaid momente oli kindlasti 2007. aasta motomess “Elumoto” Saku Suurhallis, millel esmakordselt Eestis sai näha ameerika showmaadlust – wrestlingut. Tuleb meelde, et sõbralikud Soomest imporditud maadlejad, kes show ajal ringis möirgasid ja üksteist kägistasid ning tagusid, olid eralus pigem nohiklikud lühinägelikud poisid, kes eelistasid koridorides seina äärde hoida. Õnneks jah, laval said nad oma kurjema poole välja lasta.

Targema turunduse otsingud ja majanduskriis.

Võib öelda, et majanduslikus mõttes olid buumiaastad kogu ajaloo ilusaimad. Käibed ja eelarved kasvasid, tööd voolas sisse uksest ja aknast. Meile andis see võimaluse spetsialiseeruda – rohkele napsile ja pillerkaarile orienteeritud bakhanaalid jäid meie poolt konkurentidele teenindada ning meie võtsime suuna reaalselt turunduslike, mõtestatud ja mõõdetavate tulemustega sündmuste loomisele. See on tagantjärgi vaadates olnud õige otsus ja andnud meile võimaluse areneda turundusagentuuriks, mitte peokorraldajaks.

Samavõrd kui buumi hari oli magus, oli valus sellele järgnev madalseis. Käive kukkus aastaga 40%, võttis külma higi laubale. Mäletan, kui lugesime Hardiga, et 2009. aasta alguses ei tulnud kolme kuu jooksul turule mitte ühtegi üritusturunduse tööd. Ei, mitte et meile ei tulnud – üleüldse ei tulnud. Raske aja aitas üle elada Orangetime-eelne pankrotikogemus – olime teadlikult hoidnud püsikulud ja töötajate arvu valvsa kontrolli all ning seetõttu saime asjadega hakkama. Nägime kõrvalt, kui raske oli ühel konkurendil, kel meiega võrreldava käibe juures oli kolm korda rohkem töötajaid. Elus hoidsid meid toona suuresti püsikliendid, kelle töödest minimaalse käibe ikka ära teenida suutsime.

Inimesed on olulised – nii on see alati olnud.

Uue tõusuga tekkisid lisaks vanadele agentuuridele ka paljud uued. Oleme siiski suutnud olla turul pigem teerajajad ja tänu oma headele klientidele ja tegelikult ka konkurentidele saada üha paremaks. Eks Orangetimel, nagu elus ikka, on nii paremaid kui halvemaid aegu. Oleme võitnud ja oleme kaotanud. Nii kaotasime oma pikaaegse tegevjuhi ja sõbra Jane, kuid võitsime Eve, kellega täna ennast päris kindlalt hoituna tunneme. Iga töötaja on meile oma jälje jätnud ja meenutame ka iga endist kolleegi ainult soojade sõnadega.

Agentuur moodustub erinevate inimeste ja erinevate kompetentside koosmõjus ning koosmõju saab paratamatult alguse ühisest töökeskkonnast. Orangetime esimene kontor asus Tartu maanteel, Sossi mäel ühe kahekorruselise kivimaja katusealuses. Suvisel ajal küttis päike plekk-katuse tulikuumaks ja tegi kontorist sauna. Meie all tegutses mingi sepikoda, millest tihtipeale kostis taevaniulatuvalt valju masinate tagumist (ilmselt oli  selline edasijõudnud sepikoda ja tavaliste seppade asemel olid ametis hüdraulilised sepad). Edasi kolisime Kadriorgu, Poska tänav 28 esimese korruse korterisse. Korteriperemeheks, landlordiks, oli libedate ent ettevaatlike maneeridega härrasmees, kelle jõukuse lätted meile lõpuni hämaraks jäid. Küll aga oli tal kõikide probleemide jaoks kiired ja efektiivsed lahendused.

Liitumine Rodeoga ja uue partneri leidmine.

Nagu eespool kirjas, siis Elioni tööde-tegemiste käigus olime tutvunud legendaarsete Divisioni-meeste Rain Pikandi ja Urmas Lilleoruga. Kadrioru-aastatel sündiski suuresti Urmase eestvõtmisel suur plaan, mille käigus liitus Orangetimega Age grupis tegutsenud üritusturundusagentuur Rodeo Marketing. Parim, mida meie sellest võitsime, oli üks lennukate mõtete ja tehnilise taibuga pedantne mees nimega Kristjan Vosman. Kristjaniga kokkusulamine läks kiiresti ja valutult ja võib öelda, et tema vaba maailmapilt, ambitsioonikus ning teotahe viisid Orangetime täiesti uuele professionaalsele tasandile. Ühteheitmise käigus lahkusime armsast Kadriorust ja seadsime sisse legendaarses reklaamimajas aadressil Endla 69.

Orangetime jätkab oma raja leidmist.

Pärast viljakaid Endla-aastaid oli Hardi veendnud, et Orangetime vajab muutust. Kristjan oli otsustanud agentuuritöö lõpetada ja asutas omaenda produktsioonifirma Space Productions ja Orangetime suundus uuele pinnale Baltika majas Veerenni tänaval. See maja on ilmselt enamikule Eesti turundusinimestele tuttav: seal tegutsesid nii Division kui Tank, OKIA ja Broadline Events. Kolm aastat Baltikas möödus linnutiivul ja taas pead tõstnud kinnisvaraarendus sai meid seal kätte. Baltika parklasse, mis vihmaga peaaegu laevatatavaks muutuma kippus, hakati ehitama uut kontorimaja ja meile oli see viimane märk, et tuleb taas edasi liikuda.

Orangetime 15 – kuhu edasi?

Uue kodu leidsime populaarsust koguvas Telliskivi kvartalis ühe renoveeritud hoone viiendal korrusel. Siit saame uduvabadel päevadel otse Pikka Hermanni imetleda ja turvalisest kaugusest moodsaid hipstereid jälgida.

Tänasel päeval saab Orangetime’i vaadelda juba kui keskkonda või taimelava, kus kaela kasvatavad uuestisünni läbinud Broadline, esinemisagentuur Anonymous Presenters, ürituskohtade platvorm Spotitwise ja akadeemiline Event Impact Institute. 24. mail tähistame ametlikult oma 15ndat sünnipäeva, mille juhtmõte on “15 aastat nälga”. Meie jaoks sümboliseerib see ühelt poolt Orangetime’i kestvat huvi arengu ja õppimise vastu; teisalt viitab see Eesti turu väiksusele ja üritusturundusvaldkonna marginaalsusele, mis on  andnud meile vajaliku ambitsiooni uutele jahimaadele kiigata. Stay tuned, stay hungry, stay foolish!

2003. aastal Orangetime esimene auto Kia Rio ja esimese avarii jäljed

 

computer-office desk-15 aastat nälga

2004. aastal Inge töölaua taga Kadrioru kontoris.

2004. aastal Luud Kadrioru kontoris